درمان ناباروری توسط دکتر مهرنوش امیری

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

ما تلاش می‌کنیم برای همه معجزه باشیم.

همین الان می تونی با ما در ارتباط باشی و جواب سوالت رو بگیری ...

رضایت مندی مراجعه کنندگان

تمامی تلاش خود را میکنیم تا بتوانیم رضایت حداکثری مراجعه کنندگان عزیز را داشته باشیم
مراحل آی وی اف (IVF)

مرحله اول: در این مرحله ابتدا می بایست عادت ماهانه بانوان کنترل شود انجام این کار از طریق مصرف داروهایی به منظور بیشتر شدن هورمون باروری و افزایش حجم تخمک ها می باشد. هر چقدر تعداد این تخمک ها بیشتر باشد در نتیجه شانس باروری نیز به طبع افزایش می یابد.

مرحله دوم: زمانی که مرحله اول تمام شد فرد می بایست دوره استراحت خود را سپری کند، در این دوراه متخصصین با استفاده از انواع روش ها از قبیل سونوگرافی واژینال، آزمایش خون از بیمار در برابر خطرات و عوارض محافظت می کنند.

مرحله سوم: تخمک های جمع آوری شده با اسپرم مرد ترکیب می شود برعکس آن نیز وجود دارد یعنی می توانند با تزریق اسپرم تخمک را بارور کرد. زمانی که نطفه تشکیل شد، آن را برای مدتی در آزمایشگاه برای بررسی های بیشتر نگهداری می کنند تا مشخص شود آیا برای وارد شدن به رحم آماده می باشد یا خیر. زوجین می بایست حتما در مورد تعداد جفت ها مطلع باشند و بعد از آن داخل رحم قرار داده شود.

مرحله چهارم: نحوه قرار گیری نطفه ها در داخل رحم به شکل مستقیم می باشد. در خصوص تعداد جنین هایی که در رحم مادر قرار می گیرد باید گفت که کاملا به سن مادر بستگی دارد. مدت زمان انتقال جنین ۲ تا ۴ ساعت می باشد.

میزان درصد موفقیت IVF

درصد موفقیت IVF در درمان ناباروری به دو عامل بسیار مهم، “کیفیت” و “کمیت” تخمک بستگی دارد. کیفیت تخمک به طور مستقیم به سن خانم بستگی دارد، چرا که کیفیت تخمک از سن ۳۲ سالگی به طور تدریجی کاهش پیدا می‌کند و این کاهش آن‌قدر قابل ملاحظه هست که بعد از ۴۲ سالگی شانس آی وی اف را تقریباً صفر خواهد کرد.

عامل مهم دیگر در درصد موفقیت IVF ، کمیت یا تعداد تخمک حاصله در آی وی اف است. کمیت تخمک می‌تواند پیش‌بینی شود.
با تست خونی ذخیره تخمدان (ای ام اچ) یا به طور دقیق‌تر با سونوگرافی واژینال و اندازه‌گیری تعداد فولیکول‌های هر تخمدان،این فاکتور می‌تواند بسیار اهمیت پیدا کند؛ مخصوصاً در مواردی که ذخیره تخمدان بسیار پایین است و یا در مواردی که سن خانم بیش از ۳۸ سال است و ذخیره تخمدان کمتر از حد معمول می‌باشد.

سوالات متداول

سوالات متداولی که توسط مراجعه کنندگان و مخاطبان پرسیده می شود را مشاهده نمائید
بهترین سن برای انجام IVF چه سنی است؟

با این اوصاف، نرخ موفقیت IVF برای زنان زیر ۳۵ سال بالاتر است، اما زنان در اواخر ۳۰ سالگی و اوایل ۴۰ سالگی نیز می توانند بارداری موفقی داشته باشند. بر این اساس، اوایل دهه ۴۰ برای اکثر زنانی که IVF را در نظر می گیرند، محدودیت سنی بالایی است.

هزینه IVF چقدر است؟

هزینه ای که در قبال انجام آی وی اف انجام می شود کاملا متغیر است. در واقع بسیاری از علل و عوامل وجود دارند که در زمینه تغییر هزینه برای انجام روش ای وی اف دخیل هستند.

چه کسی کاندیدای مناسب برای IVF است؟

شما به طور بالقوه کاندیدای مناسبی برای IVF هستید اگر موارد زیر را داشته باشید: مشکلات باردار شدن از طریق رابطه جنسی، به ویژه همراه با داروهای باروری. اندومتریوز لوله های فالوپ مسدود شده یا از دست رفته یا سایر مشکلات لوله.

میزان موفقیت IVF در اولین تلاش چقدر است؟

به طور کلی، برای زنانی که IVF را شروع می کنند، ۳۳٪ در نتیجه اولین سیکل خود بچه دار می شوند که در سیکل هشتم به ۵۴-۷۷٪ افزایش می یابد.

آیا نوزادان IVF طبیعی هستند؟

اکثریت قریب به اتفاق مطالعات تا به امروز نشان می دهد که رشد نوزاد در کودکانی که از طریق IVF باردار می شوند طبیعی است. عامل خطر اصلی در مشکلات رشدی نوزاد به دلیل زایمان زودرس است که در حاملگی های چند قلو (دوقلو و غیره) شایع تر است.

در IVF چند تخمک لازم است ؟

مراکز IVF زنان را برای دریافت تخمک کافی تحریک می کنند. زنان زیر ۳۸ سال در برنامه IVF ما نرخ تولد زنده قابل قبولی دارند حتی با تنها ۳ تا ۶ تخمک، با بیش از ۶ تخمک بهتر عمل می کنند و با بیش از ۱۰ تخمک بهترین عملکرد را دارند. نرخ موفقیت زمانی بسیار بهتر است که تعداد تخم مرغ نسبتاً بالایی به دست آید.

دکتر مهرنوش امیری
متخصص زنان، زایمان و نازایی

– پزشک خانواده استان همدان، نهاوند ۸۵-۸۷
– ورودی دستیاری جراح زنان، زایمان شهید بهشتی ۸۸ و فارغ التحصیل ۹۲
– طرح ظریب کادر استان قزوین بویین زهرا ۹۵ – ۹۶
– فوق تخصص نازایی در بیمارستان نیکان از سال ۹۶ تاکنون

جهت دریافت نوبت فرم زیر را پر کنید