درد بعد از لابیاپلاستی

آیا لابیاپلاستی دردناک است؟ درد بعد از لابیاپلاستی را چگونه کاهش دهیم؟

اکثر بیماران هنگام انجام لابیاپلاستی بیهوشی عمومی را انتخاب می کنند، بنابراین هیچ دردی را احساس نمی کنند. هر گونه ناراحتی یا درد پس از جراحی با داروهایی که پزشک ارائه می دهد کنترل می شود و معمولاً ظرف چند روز از بین می رود.

سوزش و ناراحتی معمولاً نتیجه تورم است که پس از روزهای اول بهبودی کاهش می یابد. اگرچه این قسمت از بدن حساس و ظریف است، لابیاپلاستی دردناک در نظر گرفته نمی شود. لابیاپلاستی چیست ؟ لابیاپلاستی یک عمل ساده است که حدود یک یا دو ساعت طول می کشد. بیمار بدون توجه به نوع بیهوشی مورد استفاده در عمل می تواند همان روز جراحی به خانه برود.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی چقدر است؟

جراحی لابیاپلاستی جراحی دردناک نیست و پس از عمل مقداری تورم، کبودی، درد، سوزش و خارش دور از انتظار نیست. بیشتر تورم معمولاً در چند روز اول یا هفته های اولیه برطرف می شود. برخی از تورم های باقیمانده ممکن است برای ماه ها باقی بماند، اما به طور معمول در فعالیت های روزانه تداخلی ایجاد نمی کند. اکثر بیماران بین ۴ تا ۶ هفته پس از عمل به تمام فعالیت های عادی خود بر می گردند. پس اگر دچار خارش بعد از لابیاپلاستی شدید نگران نباشید.

چگونه درد بعد از لابیاپلاستی را تسکین دهیم؟

درد بعد از لابیاپلاستی خفیف است و با گذشت روزها از شدت آن کاسته می شود. برای تسکین درد پس از لابیاپلاستی می توان به موارد زیر پرداخت:

• از داروهای ضد درد طبق دستور جراح و فقط در صورت لزوم استفاده کنید.
  • برای محدود کردن جریان خون در ناحیه و کاهش درد ناشی از تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • به خودتان استراحت کافی بدهید و از انجام فعالیت های سنگین به خصوص در روزهای اول پس از لابیاپلاستی خودداری کنید..
  • هنگام ادرار کردن، به جای پاک کردن با دستمال توالت، از آب گرم استفاده کنید.

چگونه تورم بعد از لابیاپلاستی را کاهش دهیم؟

تورم بعد از لابیاپلاستی یا هر نوع جراحی زیبایی اجتناب ناپذیر است. برخلاف درد بعد از عمل، این درد می ‌تواند تا یک هفته پس از جراحی لابیا باقی بماند. در اینجا چند نکته برای خلاص شدن از شر ورم پس از جراحی وجود دارد:

از یک کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.

غذای نمک بخورید. نمک باعث می شود آب در داخل بدن محبوس شود. این امر می تواند تورم شما را بدتر کند.

اگرچه به نظر واضح است که مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراتاسیون کافی بدن شما را تشویق می کند تا از طریق ادرار از شر آب خلاص شود. این می تواند تورم بعد از لابیاپلاستی را کاهش دهد.

سوالات متداول بعد لابیاپلاستی

یک پاسخ
  1. سلام من هم لابیا‌‌‌ وهم پرینورافی وآراف‌ روباهم انجام دادم روزاول مردم وزنده‌شدم ازشدت دردوسوزش اما بعد چند روز اوکی شدم و نتیجه عالی شد