Search
Close this search box.

انتخاب بهترین تکنیک های لابیاپلاستی

انتخاب بهترین تکنیک لابیاپلاستی باید با بررسی مواردی توسط پزشک انجام شود. به طور کلی باید گفت حالت واژن در خانم‌ها متفاوت بوده و از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. عوامل مختلفی می‌توانند باعث تغییر شکل قسمت لابیای واژن خانم‌ها شوند.

این تغییر شکل لابیا ممکن است روی مواردی مثل کیفیت رابطه جنسی و اعتماد به نفس آن‌ها موثر باشد. در چنین مواردی مراجعه به پزشک و اقدام برای لابیا پلاستی می‌تواند تا حدودی این مشکلات را رفع کند. البته باید گفت لابیا پلاستی روش‌های مختلفی دارد که هر کدام با هدف خاصی انجام می‌شود. در ادامه به طور کامل به توضیح تکنیک‌های مربوط به لابیا پلاستی خواهیم پرداخت.

قبل از انجام لابیاپلاستی پزشک در جلسه ای تحت عنوان جلسه مشاوره ناحیه تناسلی شما را به طور کامل بررسی می کند. در ادامه پزشک با بررسی ناحیه تناسلی و لابیاها تشخیص می‌دهد که کدام تکنیک لابیاپلاستی برای شما مناسب است. تکنیک‌های رایج لابیاپلاستی عبارتند از:

تکنیک trim یا خطی

تکنیک Trim یا خطی یک تکنیک قدیمی بوده که طی آن برشی روی لب خارجی واژن ایجاد می‌شود که به واسطه این برش بخش زیادی از پوست اضافی قسمت لابیا مینور برداشته خواهد شد. پس از برداشتن بخش اعظمی از پوست، باقی مانده پوست به سمت هم کشیده شده و توسط پزشک بخیه زده می شود. به سبب این که برش در لبه و چین‌های لابیا ایجاد می شود جای اسکار بخیه نیز مشخص نخواهد بود.

تکنیک wedge

در تکنیک wedge در  لابیاپلاستی ابتدا یک برش به حالت V بر روی بافت اضافی در لبه خارجی لابیا زده می‌شود و تا لبه داخلی لابیا امتداد پیدا می کند. این تکنیک به سبب این که به اعصاب حسی آسیب زیادی وارد نمی‌‌کند و نتایج حاصل از آن بسیار طبیعی است و تکنیکی پرطرفدار می‌باشد.

تکنیک Z _ Plasty

به هنگام اجرای این تکنیک، در ابتدا یک برش به شکل Z روی لابیا زده می‌شود. در این تکنیک گاها ممکن است علاوه بر برداشتن بافت لابیا، بخشی از بافت از روی کلیتوریس یا پرینه نیز برداشته شود.

روش dE_epithelializatioN

این تکنیک‌باید توسط یک‌پزشک‌ ماهر و با تجربه انجام شود.‌در این روش یک برش بیضی درون لابیا ایجاد شده که تا لبه خارجی آن امتداد می‌یابد و از بافت لابیای مینور‌خارج می‎شود.

لابیا پلاستی با لیزر

 در لابیاپلاستی با لیزر در ابتدا برش‌های ریز و ظریفی روی لابیا زده می‌شود. کاربرد لیزر در این تکنیک استفاده از آن به جای بخیه است. این روش به نسبت باقی تکنیک ها بروز تر بوده و عوارض کمتری دارد.

 نحوه انتخاب بهترین روش لابیاپلاستی

انتخاب بهترین روش لابیاپلاستی تنها پس از معاینه توسط پزشک ممکن است. در واقع پزشک با بررسی عواملی در نهایت اعلام می کند که چه روشی برای شما مناسب تر است. این عوامل عبارتند از:

  • اندازه و حالت لابیای مینور
  • میزان بافت اضافه
  • وضعیت کلی سلامتی بیمار
  • تمایلات و ترجیحات بیمار

بهترین تکنیک های لابیاپلاستی برای کاهش طول لابیا

از مزایای تکنیک edge trim که در لغت به معنای برش لبه است، ایجاد تغییرات چشمگیر در سایز و طول لابیا می‌باشد. از مزایای دیگر این تکنیک رفع لکه های تیره موجود روی لبه خارجی بافت لابیا می‌باشد.

پاپ آپ لابیاپلاستی

 بهترین تکنیک های لابیاپلاستی برای رفع نامتقارنی لابیا

روش wedge بهترین روش برای رفع عدم تقارن در قسمت لبه‌های واژن می باشد. از مزایای دیگر این روش محدود و پنهان بودن جای اسکار ناشی از برش می‌باشد. در واقع برش‌ها در این روش در مرکز لابیا انجام شده و در چین خوردگی‌های مربوط به قسمت درونی و خارجی لابیا پنهان خواهند شد.

بهترین تکنیک های لابیاپلاستی برای کاهش عرض لابیا

روش  Z_ plasty یا w برای کاهش عرض لابیا روش مناسبی است زیرا در این روش بخش زیادی از بافت برداشته می‌شود. به طور کلی باید گفت در لابیاپلاستی با این تکنیک امکان ایجاد اصلاحات بیشتری وجود دارد.

به طور کلی هر کدام از تکنیک‌های لابیاپلاستی مزایا و معایبی دارند. با بررسی مزایا و معایب هر کدام از این تکنیک ها می توان بهترین روش لابیاپلاستی را مشخص نمود.

همه تکنیک‌های لابیاپلاستی مزایای مخصوص به خود را دارند.  مزایای تکنیک‌های مختلف لابیا پلاستی عبارتند از:

 مزایای تکنیک برش لبه  یا trim

  همانطور که گفته شد در این روش جراح قسمت اضافی لابیا را برش می‌دهد و بخیه می‌زند. این تکنیک علاوه بر این که در تغییر سایز و طول لابیا  موثر می‌تواند سبب از بین بردن لکه‌های تیره روی لابیا نیز شود. 

مزیت روش wedge

این روش نتیجه بسیار عالی داشته و ظاهر لابیا پس از انجام این تکنیک بسیار طبیعی است. احتمال صدمه و آسیب دیدن رشته‌های عصبی در این تکنیک کمتر بوده و به نسبت روش‌های دیگر خونریزی نیز کمتر است.

 مزیت روش Z_ pLasty

 ماهیت این روش به روش wedge نزدیک  بوده و از نظر مزایا نیز به این روش شبیه است.

مزیت dE _epithelializatioN

از مهمترین مزیت این روش این است که چین خوردگی‌های طبیعی موجود در قسمت لابیای مینور به طور کامل حفظ می‌شود.

آیا-لابیاپلاستی-انجام-دهم؟

انتخاب روش لابیاپلاستی توسط دکتر انجام می شود یا بیمار

در انتخاب روش برای انجام لابیاپلاستی هم بیمار هم پزشک دخیل هستند. در واقع پزشک‌با توجه به وضعیت بیمار و بیمار با توجه به انتظارات خود در نهایت می‌توانند بهترین روش لابیاپلاستی را انتخاب کنند.

چند نکته که بهتر است در انتخاب روش لابیاپلاستی رعایت کنید عبارتند از:

جراح قطعا باید با انواع تکنیک های لابیاپلاستی آشنا باشد و در نهایت با توجه به شرایط بیمار بهترین روش را پیشنهاد دهد.

بیمار باید انتظارات خود را از انجام این عمل به جراح بگوید و جراح نیز مزایا و معایب هر روش را باید به بیمار توضیح دهد.

هر عمل جراحی قطعا عوارضی دارد. جراح باید بیمار را از عوارض این عمل به طور کامل آگاه کند.

 به عنوان حسن ختام باید گفت در نهایت تصمیم نهایی در رابطه با انتخاب بهترین روش به عهده جراح می‌باشد.

 نتیجه گیری

لابیاپلاستی با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از تکنیک‌های لابیاپلاستی برای اصلاح قسمت خاصی از لابیا انجام می‌شود.‌انتخاب بهترین تکنیک لابیاپلاستی برای بیمار به موارد بسیاری بستگی دارد ولی در نهایت به انتخاب پزشک برمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط