Search
Close this search box.

تیرگی لبه‌های داخلی واژن

در بسیاری از موارد بانوان با تیرگی لبه‌های داخلی واژن خود مواجه می‌شوند. در حقیقت تیره بودن این قسمت از بدن به هیچ عنوان ارتباطی با رنگ پوست شما ندارند و ممکن است تیره‌تر و یا روشن‌تر باشد. عوامل بسیار متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز تیرگی لبه‌های داخلی واژن شود. در ادامه شما را با علت تیرگی لبه‌های داخلی واژن و راه‌های درمان این عارضه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از خانم‌ها به دلیل آن اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند، تیرگی پوست ناحیه تناسلی آن‌ها می‌باشد. از گذشته تا به امروز این عارضه یک مشکل به شمار می‌رود، اما دیگر نگران این عارضه نباشید؛ زیرا قابل حل می‌باشد! امروزه روش‌های متعددی وجود دارد که شما می‌توانید پوست ناحیه تناسلی خود را از تیرگی خلاص کنید و اعتماد به نفس از دست رفته خود با بازگردانید. در ادامه شما را با دلیل بروز تیرگی لبه‌های داخلی واژن و راه حل درمانی آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

لابیا تیره

چرا لبه‌های واژن تیره می‌شوند؟

در هنگامی که افراد رابطه جنسی برقرار می‌کنند، جریان خون در بدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و این جریان بالای خون باعث ورم کردن بافت واژن خواهد شد. بعد از آن فرد به ارگاسم رسیده است بافت واژن به حالت عادی باز خواهد گشت، این امر باعث می‌شود که در حین رابطه جنسی و تحریک واژن، این ناحیه تیره‌تر از حالت عادی مشخص شود. به صورت عادی این امر طبیعی است که پوست لابیاها، بیضه‌ها و مقعد تیره‌تر از نقاط دیگر پوست می‌باشد. تیرگی لبه‌های داخلی واژن را هیپرپیگمانتاسیون می‌نامند.

چه عواملی موجب تیره شدن لبه‌های واژن می‌شود؟

تیرگی لبه‌های داخلی واژن یکی از مشکلاتی است که می‌تواند زیبایی خانم‌ها را تحت تأثیر قرار دهد؛ علاوه بر این موضوع این عارضه می‌تواند اعتماد به نفس را نیز از خانم‌ها بگیرد. بدون شک می‌دانیم که لبه‌های واژن به دو قسمت لب‌های داخلی و لب‌های بیرونی تقسیم شده است و به صورت طبیعی تیره‌تر از دیگر نقاط بدن می‌باشند.

عوامل بسیار متعددی وجود دارد که بر روی تشدید تیرگی این لبه‌ها تأثیر می‌گذارند. به صورت کلی دلایل مختلفی وجود دارد که بر روی تغییر رنگ لب‌های داخلی و خارجی واژن تأثیر می‌گذارد. برخی از اصلی‌ترین عواملی که باعث تیرگی لبه‌های داخلی واژن می‌شود عبارت‌اند از:

سیاه شدن لابیاها به دلیل تغییرات هورمونی

یکی از عواملی که باعث بروز تیرگی لبه‌های داخلی واژن می‌شود تغییرات هورمونی می‌باشد. بدن بانوان در زمان بلوغ دچار تغییرات هورمونی بسیاری می‌شود، افزایش ناگهانی هورمون استروژن می‌تواند اصلی‌ترین نقش را در خصوص تیرگی واژن داشته باشد. علاوه بر این موضوع افزایش سن نیز می‌تواند باعث بروز این عارضه شود. از دیگر عوامل نیز می‌توان به بارداری اشاره کرد، خانم‌هایی که باردار هستند به دلیل تغییرات هورمونی زیادی که بدن آن‌ها دارد واژن تیره‌تری خواهند داشت.

تیرگی لابیا واژن به دلیل سندروم تخمدان پلی‌کیستیک

تغییرات زیاد هورمونی می‌تواند باعث بروز سندرم تخمدان پلی‌کیستیک شود، این امر در سیاه شدن لابیاهای واژن شود. امکان دارد که در تخمدان فرد کیست‌های کوچکی وجود داشته باشد. وجود هورمون‌های مردانه در بدن یک خانم می‌تواند باعث ایجاد تغییرهای زیادی در سطح میزان استروژن شود. این موضوع در تیرگی لابیاهای واژن تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

تیره شدن لابیاها به دلیل اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی

از دیگر دلایل تیرگی لبه‌های داخلی واژن می‌توان به اصلاح موهای زائد این منطقه اشاره کرد. در صورتی که شما اصلاح و یا همان از بین بردن موهای زائد خود را با استفاده از تیغ و یا ژیلت انجام دهید تغییر رنگ را می‌توانید در لب‌های داخلی و خارجی واژن خود مشاهده کنید. محصولات اصلاح موهای زائد به دلیل اصطکاکی که بر روی پوست ناحیه تناسلی ایجاد می‌کنند در تیرگی لبه‌های داخلی واژن اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

سایر دلایل تیرگی و سیاهی لابیاها

از دیگر دلایلی که می‌توان برای تیرگی لبه‌های داخلی واژن اشاره کرد عبارت‌اند از:

  • چاقی و افزایش وزن
  • نبود تهویه در قسمت واژن
  • بروز عفونت‌های مختلف
  • تعریق زیاد
  • پوشیدن لباس‌های زیر تنگ
  • راه رفتن زیاد
  • کمبود ویتامین‌ یا مواد مغذی
  • اختلالات غدد فوق کلیوی یا بروز برخی بیماری‌ها

راه‌های پیشگیری از تیرگی لبه‌های واژن

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر از بروز تیرگی لبه‌های داخلی واژن جلوگیری کنید:

  • استفاده از ژیلت می‌تواند باعث بروز تیرگی در این منطقه از بدن شود، در نتیجه بهتر است به سراغ لیزر موهای زائد بروید
  • لباس‌های تنگ از جمله دلایلی است که باعث بروز تیرگی می‌شوند در نتیجه از لباس‌های زیرهای آزادتر استفاده کنید.
  • بهتر است روزانه ۶ الی ۸ لیوان آب و یا میوه تازه مصرف کنید.
  • به هیچ عنوان برای آلت تناسلی خود از کرم و پودرهای مو استفاده نکنید
  • بهتر است وزن خود را کنترل کنید و از چاقی بدن خود جلوگیری کنید
  • پوشیدن لباس زیرهای نخی و استاندارد از دیگر راه حل‌هایی است که از بروز تیرگی لبه‌های داخلی واژن جلوگیری می‌کند.

چه راهکارهای درمانی جهت رفع سیاه شدن لابیاهای واژن وجود دارد؟

همان طور که رد بالاتر به این موضوع اشاره کردیم راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند تیرگی لبه‌های داخلی واژن را درمان کند، در نتیجه بهتر است نگران این عارضه نباشید! شما می‌توانید از راه حل‌های مختلف درمانی زیادی برای رفع این عارضه استفاده کنید. در بسیاری از موارد دیده شده است که افراد برای روشن کردن واژن خود به سراغ روشن کننده‌های شیمیایی می‌روند. توصیه ما به شما این است که بهتر است در این راه به هیچ عنوان به سراغ روشن کننده‌های شیمیایی نروید، زیرا این سفید کننده‌ها می‌تواند باعث بروز عارضه‌های خطرناکی شوند.

لابیا سفید

در ادامه بهترین راهکارهای درمانی برای درمان تیرگی لبه‌های داخلی واژن را برای شما بیان کرده‌ایم:

داروهای روشن کننده

داروهای روشن کننده واژن یکی از راهکارهای درمانی برای از بین بردن تیرگی واژن مطرح شده است. به این نکته توجه داشته باشید میزان دوز این داروها باید توسط پزشک تعیین شود. داروهایی که پزشک در این راه برای شما تجویز می‌کند کمترین عارضه را دارند و می‌تواند با تحریک کلاژن سازی پوست را روشن کند.

کربوکسی‌تراپی

از دیگر روش‌های درمانی برای تیرگی لبه‌های داخلی واژن می‌توان به کربوکسی‌تراپی اشاره کرد. در این روش پزشک با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست بیمار، تیرگی این ناحیه را از بین خواهد برد. لازم به ذکر است شما می‌توانید با این روش علاوه بر جوان سازی پوست واژن خود، چین و چروک‌های واژن را نیز از بین ببرید.

پلاسما جت

از دیگر روش‌هایی که شما می‌توانید تیرگی لبه‌های داخلی واژن را از بین ببرید پلاسما جت می‌باشد. البته با این روش می‌توانید از بروز این عارضه جلوگیری نیز کنید. در روش پلاسما جت با از بین رفتن چروک‌های لبه‌های بیرونی واژن فرایند سفید سازی ناحیه تناسلی اتفاق خواهد افتاد.

رفع تیرگی لابیاها با لیزر

یکی از بهترین و پرکاربردترین روش‌هایی که شما می‌توانید به مبارزه با تیرگی لبه‌های داخلی واژن بروید استفاده از لیزر درمانی می‌باشد یعنی روش سفید کردن واژن با لیزر. اشعه‌هایی که با استفاده از لیزر تولید می‌شوند رنگ دانه‌های پوست را به شدت کاهش می‌دهند. لیزر درمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که شما می‌توانید ملانین‌های موجود در لابیاهای واژن را از بین ببرید و واژن خود را سفید کنید.

4 Responses
    1. بله می توانید از روش های سفید کردن استفاده کنید. لطفابرای مشاوره حضوری تشریف بیارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط