Search
Close this search box.
معایب سفید کردن واژن

عوارض یا معایب سفید کردن واژن

تا به امروز بروز عوارض یا معایب سفید کردن واژن نادر به ثبت رسیده نشده است. امروزه تمامی روش‌های درمانی و زیبایی در کنار مزیت‌های بی شمار خود دارای عارضه‌ها و معایب مختص به خود هستند. در این میان سفید کردن واژن نیز از این قائله مستثنی نشده است. با رعایت تمامی نکات استاندارد برای سفید کردن واژن از بروز عوارض یا معایب سفید کردن واژن نیز جلوگیری خواهید کرد. البته به این موضوع توجه داشته باشید افرادی که پوست نازک و حساس‌تری نسبت به دیگر افراد دارند ممکن است با برخی از عارضه‌هایی اعم از سوزش، درد و… مواجه شوند که کاملاً طبیعی می‌باشند. با گذشت چند روز بعد از سفید کردن واژن تمامی عوارض یا معایب سفید کردن واژن از بین خواهند رفت. البته در صورتی که درصد عارضه شدید باشد و یا در طولانی مدت باقی بماند بهتر است در اسرع وقت به سراغ ویزیت یک پزشک بروید.

سفید کردن واژن چه عوارضی دارد؟

سفید کردن واژن با استفاده از روش‌های متنوعی اعم از لیزر درمانی و… انجام می‌شود که تا به امروز عارضه‌های جانبی خاصی را به همراه نداشته‌اند. عوارض یا معایب سفید کردن واژن بسیار ناچیز هستند و معمولاً با گذشت چند روز کاملاً از بین خواهند رفت. در ادامه برخی از شایع‌ترین عارضه‌های سفید کردن واژن را بیان کرده‌ایم:

ایجاد قرمزی و تورم پوست

یکی از شایع‌ترین عوارض یا معایب سفید کردن واژن می‌توان به قرمزی و تورم پوست ناحیه تناسلی اشاره کرد. این عارضه موقتی خواهد بود و بعد از گذشت چند روز به صورت کامل از بین خواهد رفت. برای کاهش این عارضه شما می‌توانید به سراغ استفاده از کمپرس سرد بروید. علاوه بر این موضوع پزشک ممکن است برای کاهش این عارضه برای شما داروهای خوراکی و موضعی تجویز کند تا بتواند قرمزی و تورم این ناحیه را از بین ببرد.

پوسته پوسته شدن واژن پس ازسفید کردن آن با روش‌های متنوع

از دیگر عوارض سفید کردن واژن می‌توان به پوسته پوسته شدن ناحیه واژن اشاره کرد. این عارضه بیشتر در افرادی دیده شده است که پوست آن‌ها نسبت به افراد دیگر حساسیت بیشتری دارد. نگران این مشکل نباشید، زیرا این مشکل چندان جدی نخواهد بود و تنها باعث بروز زخم‌های سطحی و بسیار کوچک خواهد شد. برای از بین بردن عوارض یا معایب سفید کردن واژن پزشک متخصص برای شما کرم‌های نرم کننده و مرطوب کننده تجویز خواهد کرد.

تغییر رنگ پوست

در برخی از موارد ممکن است روشی که شما برای سفید کردن واژن انتخاب کرده‌اید نتیجه معکوسی را به بار آورد. تغییر رنگ پوست ناحیه تناسلی یکی از نادرترین عوارض یا معایب سفید کردن واژن به شمار می‌رود. در صورتی که شما برای سفید کردن ناحیه تناسلی خود به سراغ افراد غیر متخصص بروید که بهترین روش سفید کردن را برای شما تجویز نکنند با این عارضه رو به رو خواهید شد. در نتیجه بسیار مهم است که شما برای این روش به سراغ یک متخصص با تجربه و حرفه بروید که در یک کلینیک مجهز و معتبر فعالیت دارد. این امر از بروز عوارض یا معایب سفید کردن واژن جلوگیری می‌کند.

روشن‌تر شدن قسمتی از پوست بیشتر از دیگر قسمت‌ها

از دیگر عوارض یا معایب سفید کردن واژن نادر که برای افراد بسیار کمی به وجود آمده است کاهش رنگ‌دانه‌های پوست در قسمت‌هایی از پوست می‌باشد. این امر باعث می‌شود که تنها یک قسمت از پوست واژن روشن‌تر و سفیدتر از دیگر قسمت‌های آن شود. همان طور که گفته شد این عارضه بسیار نادر می‌باشد؛ اما ممکن است در صورت انتخاب نکردن بهترین متخصص برای این کار، با این عارضه رو به رو شوید. در صورتی که شما این مشکل را مشاهده می‌کنید بهتر است به سراغ ویزیت یک پزشک بروید و آن را درمان کنید.

احساس سوزش و خارش در ناحیه تناسلی

از دیگر عوارض یا معایب سفید کردن واژن می‌توان به احساس سوزش و خارش در ناحیه تناسلی اشاره کرد. خوشبختانه امروزه برای این عارضه درمان‌های متنوعی به وجود آمده است که می‌توانید با استفاده از آن این عارضه را از بین ببرید.

پیشگیری از عوارض سفید کردن واژن

روش پیشگیری از عوارض سفید کردن واژن

برخی از اصلی‌ترین روش‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن از بروز عوارض یا معایب سفید کردن واژن جلوگیری کنید عبارت‌اند از:

  • بهتر است برای شستشوی واژن خود از هر صابون و یا شوینده‌ای استفاده نکنید. بهتر است برای شستشوی این ناحیه به سراغ شوینده‌های به خصوصی بروید که پزشک برای شما تجویز کرده است.
  • در صورتی که شما بیماری خاصی دارید که باعث بروز تیرگی در این ناحیه شده است بهتر است قبل از رفتن به سراغ سفید کردن واژن این بیماری را درمان کنید
  • به هیچ عنوان به سراغ پوشیدن لباس زیرهای پلاستیکی و تنگ نروید. بهتر است از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کنید تا ناحیه تناسلی شما تحت فشار قرار نگیرد
  • در صورتی که لباس زیر شما مرطوب می‌باشد، بهتر است در سریع‌ترین زمان آن را تعویض کنید. رطوبت به خودی خود باعث بروز عوارض یا معایب سفید کردن واژن اعم از عفونت و بیماری‌های قارچی خواهد شد.
  • بهتر است برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه کمتر به سراغ تیغ و ژیلت بروید
  • داشتن تغذیه و رژِم غذایی مناسب می‌تواند از بروز عوارض یا معایب سفید کردن واژن جلوگیری کند
  • بهتر است در برنامه غذایی خود از ویتامین‌هایی اعم از D، K، C استفاده کنید
  • به هیچ عنوان بدون آن که پزشک برای شما تجویز نکرده است به سراغ استفاده از کرم‌های روشن کننده نروید.
  • حفظ تمیزی این ناحیه می‌تواند از بروز هر نوع عوارض یا معایب سفید کردن واژن جلوگیری کند
  • بعد از هر بار شستشوی این ناحیه بهتر است به صورت کامل آن را خشک کنید تا از بروز رطوبت جلوگیری کنید.

انتخاب پزشک در عوارض روشن کردن واژن مؤثر است؟

ناحیه واژن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار شده است و ممکن است در صورت انتخاب نکردن روش مناسب سفید کردن واژن با عوارض یا معایب سفید کردن واژن رو به رو شوید. انتخاب بهترین روش برای سفید کردن واژن با توجه به تشخیص و تجربه پزشک صورت خواهد گرفت. در صورتی که شما برای این روش درمانی زیبایی به سراغ بهترین پزشک نروید بهتر است خود را برای بروز انواع بیماری‌ها و عارضه‌ها آماده کنید. علاوه بر این موضوع انتخاب بهترین پزشک در این راه می‌تواند نتیجه دلخواه را برای شما ارمغان بیاورد.

کدام روش سفید کردن واژن عوارض کمتری دارد؟

با توجه به تحقیقات انجام شده و گفته پزشکان بهترین روش که عارضه‌های کمتری را به همراه دارد لیزر درمانی می‌باشد. با استفاده از لیزر علاوه بر آن که می‌توانید ۷۰ درصد از رنگ پوست را روشن کنید؛ بلکه از عارضه‌های نادر و عارضه‌های شدید در امان خواهید بود. امروزه از دستگاه‌های پیشرفته و به روز برای سفید کردن واژن استفاده می‌شود که به صورت مستقیم بر روی تأثیر می‌گذارند و باعث شفافیت پوست می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط