Search
Close this search box.

مراقبت های بعد از جراحی هودکتومی

یکی از مسائلی که امروزه بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته زیبایی واژن و داشتن آلت تناسلی زیبا است که می تواند بسیار بر روی روحیه و اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد؛ به همین خاطر است که بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای زیبایی آلت تناسلی خود هستند. جراحی هودکتومی یکی از انواع عمل های زیبایی واژن است که با نام جراحی زیبایی کلیتوریس شناخته می شود.

انجام این جراحی می تواند برای افراد مزایا زیادی داشته باشد. به عنوان مثال افرادی که برای جراحی هودکتومی اقدام می کنند علاوه بر آنکه از کلیتوریس با حالتی زیباتر برخوردار خواهند شد، در زمان برقراری رابطه جنسی لذت بیشتری را نیز تجربه می کنند. از آنجایی که این عمل کاملا سرپایی برگذار خواهد شد شما درد چندانی تجربه نکرده و دوران نقاهت سختی را سپری نخواهید کرد.

انجام این جراحی می تواند برای افراد مزایا زیادی داشته باشد. به عنوان مثال افرادی که برای جراحی هودکتومی اقدام می کنند علاوه بر آنکه از کلیتوریس با حالتی زیباتر برخوردار خواهند شد، در زمان برقراری رابطه جنسی لذت بیشتری را نیز تجربه می کنند. از آنجایی که این عمل کاملا سرپایی برگذار خواهد شد شما درد چندانی تجربه نکرده و دوران نقاهت سختی را سپری نخواهید کرد.

البته لازم به ذکر است شما در صورتی از این مزایا برخوردار خواهید شد که برای انجام این جراحی به پزشکی ماهری مراجعه کرده و تمام نکات مرتبط با مراقبت های بعد از جراحی را به درستی رعایت کنید. در ادامه می خواهیم درباره نکات مراقبتی و مدت زمان درمان بعد از این عمل را با یکدیگر بررسی کنیم.

نکات مراقبتی بعد از جراحی هودکتومی

برای آنکه پس از انجام این جراحی به نتیجه دلخواه برسید لازم است مراقبت های ضروری بعد از جراحی را جدی بگیرید. در صورتی که نکات زیر به درستی رعایت شوند بیمار پس از گذشت ۲ الی ۳ روز می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. نکاتی همچون:

  • برای مراجعه به پزشک و انجام عمل با خود همراه ببرید تا مجبور نباشید در هنگام برگشت پشت فرمان بنشینید.
  • در دو روز اول استراحت کنید و فعالیت زیادی نداشته باشید.
  • بهتر است در ماه اول پس از جراحی رفتن به استخر و نشستن در وان را تجربه نکنید.
  • همواره محل زخم را تمیز نگه دارید و به این قسمت از بدن فشار وارد نکنید.
  • تا حداقل یک ماه بهتر است رابطه جنسی نداشته باشید و به زخم فرصت بهبود دهید.
  • از انجام فعالیت های شدید و حمل لوازم سنگین تا ۲ ماه اول خوداری کنید.
  • خوردن مواد غذایی که مانع یبوست می شوند را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ چراکه یبوست می تواند به زخم فشار آورده و تاثیر بدی بر روی آن بگذارد.
  • هنگام نشستن هر چند دقیقه یکبار جا به جا شوید و به صورت طولانی مدت یکجا نشینید.
  • داروها و پمادهای تجویز شده را سر تایم و طبق دستور پزشک استفاده کنید.
جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

درمان چقدر طول می کشد؟

کلیتوریس از حساس ترین نقاط بدن است که در صورت انجام جراحی هودکتومی می تواند فرم زیبایی پیدا کرده، به افزایش اعتماد به نفس در خانم ها کمک کند و موجب احساس لذت بیشتر در هنگام ارگاسم شود. این جراحی به صورت کامل سرپایی و در کمتر از ۱ ساعت انجام می شود و پس از آن بیمار در بیمارستان بستری نخواهد شد. البته این به معنای آن نیست که شما می توانید به محض پایان عمل به فعالیت عادی خود ادامه دهید.

همواره پیشنهاد شده افرادی که این جراحی را انجام می دهند تا چند روز در حالت استراحت مطلق قرار گیرند تا تورم و درد کمی که پس از جراحی احساس می شود از بین رفته و کاملا بهبود پیدا کند. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید آن است که درمان زخم بعد از جراحی هودکتومی چقدر طول می کشد؟

در جواب این سوال می توان گفت این جراحی دوران نقاهت چندان طولانی ندارد؛ اما لازم است ۲ تا ۳ روز بعد از جراحی به قسمت جراحی شده فشار وارد نشود. البته این نکته نیز باید گفته شود که مدت زمان دوران نقاهت در بدن هر فرد متفاوت بوده و ممکن است در بدن برخی افراد این دوران کوتاه تر و در برخی افراد طولانی تر خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با مراقبت های بعد از جراحی هودکتومی آشنا کنیم و نکات مفیدی را در این باره با شما به اشتراک بگذاریم. همانطور که گفته شد هودکتومی عملی سرپایی است که دوران نقاهت کوتاهی دارد و برای افرادی که دارای کلیتوریس بزرگ یا بد فرمی دارند بسیار کاربردی است. امیدواریم این مطالب برایتان کاربردی و مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط