Search
Close this search box.
مراقبت های ivf

مراقبت های قبل و بعد از ivf

عمل ivf برای زوج هایی که شرایط خاصی داشته باشند قابل انجام خواهد بود. با توجه به این که باروری در بانوان بالای ۴۰ سال به میزان اندکی کاهش می یابد این افراد در صورت عدم‌ بارداری می توانند آی وی اف انجام دهند، اما بدین منظور شناسایی بهترین دکتر آی وی اف در تهران ضرورت می یابد. همان طور که می دانید وجود توده هایی مانند کیست و فیبروم نیز مانع بارداری خواهد شد، بنابراین استفاده از این روش بهترین گزینه خواهد بود.

داشتن سقط های مکرر، مشکلات ژنتیکی در مرد و زن و غیره از دیگر ‌مواردی است که ضرورت انجام این عمل را افزایش می دهد‌. شاید این سوال برای بسیاری از عزیزان پیش بیاید که فرآیند آی وی اف چه مدت به طول خواهد انجامید که در پاسخ باید گفت به طور کلی حدود ۴ الی ۶ هفته طول می کشد. بیمار پس از انجام این‌ عمل نیازی به بستری در بیمارستان نخواهد داشت و میزان موفقیت بهترین دکتر آی وی اف در تهران ‌بستگی به شرایط جسمانی فرد مانند سن، کیفیت تخمک و اسپرم زن و مرد و غیره خواهد داشت.

۰۱:۲۲
truncate dir-rtl

مراحل ivf به صورت انیمیشن

مراقبت های قبل از IVF

توجه به مراقبت ها و آزمایشات قبل از IVF اهمیت زیادی دارد که باید توسط بهترین دکتر آی وی اف در تهران انجام شود. هم اکنون به بررسی این آزمایشات برای شما عزیزان خواهیم‌ پرداخت. اولین آزمایشی که لازم است زن انجام دهد آزمایش ذخیره تخمدان می باشد که در اوایل روز های قاعدگی انجام می‌ پذیرد تا سطح کیفیت تخمک های وی مشخص گردیده و میزان نتیجه این عمل تا حدودی تعیین شود. یکی دیگر از آزمایشات مهمی که پیش از آی وی اف لازم است انجام شود آزمایش اسپرم است. مرد باید این آزمایش را انجام دهد تا تعداد و سرعت اسپرم های او تعیین گردد.

یکی ‌از آزمایشاتی که احتمال موفقیت آی وی اف را افزایش می دهد انجام آزمایشات عفونی است که مرد و زن باید آن ها را انجام دهند‌ تا بهترین دکتر آی وی اف در تهران اطمینان حاصل یابد که متقاضیان به عفونت خاصی مبتلا نیستند‌. آزمایش تعیین عمق رحم که از طریق سونوهیستوگرافی انجام می شود یکی دیگر از آزمایشات ضروری است که توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد. در حقیقت پزشک باید بتواند از سلامت کامل رحم‌ مطلع شده و سپس اقدامات لازم را انجام دهد.

مراقبت های بعد از IVF

اگر‌ چه بعد از انجام ivf فرد به مراقبت های خاصی احتیاج نخواهد داشت، اما در نظر گرفتن برخی موارد که توسط بهترین دکتر آی وی اف در تهران یعنی دکتر ‌مهرنوش امیری بیان می شود می ‌تواند ‌میزان موفقیت این عمل را با میزان چشمگیری افزایش دهد. اگر سابقه خونریزی و سقط های مکرر را دارید پزشک به شما پیشنهاد می کند که به طور مطلق استراحت کنید و از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین بپرهیزید. بهتر است که از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی بپرهیزید و برای کاهش استرس و اضطراب پیاده روی های سبک و کوتاه مدت انجام دهید.

داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب و همچنین خواب کامل از دیگر‌ مواردی است که بهترین‌ دکتر آی وی اف در تهران‌ به بیماران خود توصیه می ‌کند. با توجه به این که تعدادی از بیماران‌ پس از انجام این عمل با مشکل لکه بینی مواجه هستند در صورت بروز این اتفاق می توانند با پزشک خود مشورت نمایند تا اقدامات لازم برای آنان انجام شود. در حین‌ درمان لازم است که بیمار دارو های تجویز شده را مصرف کند تا شانس خود را برای یک بارداری موفق افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط