Search
Close this search box.
پریود بعد از لابیاپلاستی

پریود بعد از لابیاپلاستی

پریود بعد از لابیاپلاستی یکی از حساس ترین وضعیت های پس از عمل برای خانم ها است. این عمل جراحی در راستای زیبایی لابیاهای بزرگ و نامتقارن در اندام های جنسی خانم ها انجام می شود و مانند هر عمل دیگری عوارضی به همراه خواهد داشت. در صورتی که مشکلات پریود و دردهای ناشی از این عادت ماهیانه نیز به عوارض پس از عمل لابیاپلاستی خانم ها اضافه شود، شرایط بسیار نابسامان تر خواهد شد. به همین خاطر در این بخش به بررسی برخی نکات مراقبتی می پردازیم که پس از مواجهه با این مشکلات باید مورد توجه قرار دهید. در این زمینه بهتر است برنامه ریزی دقیقی برای زمان انجام این عمل داشته باشید تا با این دردسرها رو به رو نشوید.

همزمانی دردسرساز خونریزی زخم با پریود بعد از لابیاپلاستی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که پریود بعد از لابیاپلاستی برای خانم ها به وجود می آورد، عدم تشخیص خونریزی پریود و خون ناشی از عوارض عمل لابیاپلاستی است. به همین خاطر برخی از خانم ها در شناسایی مدت زمان خونریزی طبیعی پس از عمل دچار مشکل می شوند و دوران نقاهت آن ها به درستی نمی گذرد. این اتفاق خطرات بی شماری را برای خانم ها در پی دارد. به همین خاطر باید به نحوی به آن ها رسیدگی شود.

پریود بعد از لابیاپلاستی، خون مربوط به بخیه های عمل را می پوشاند. این در حالی است که خانم ها در صورت مشاهده هر گونه خون در ناحیه بخیه ها باید فورا به پزشک مراجعه کنند. در غیر این صورت دچار عوارضی مانند عفونت در این نواحی خواهند شد. بروز این اختلالات پس از عمل، دوران نقاهت شما را طولانی تر می کند. همچنین از آن جا که خانم ها در این دوره از نوار بهداشتی استفاده می کنند، احتمال ایجاد فشار در ناحیه واژن نیز افزایش می یابد. با وجود این مشکلات زخم های ایجاد شده در این ناحیه در اثر جراحی دیرتر خوب می شوند.

مراقبت‌های زمان پریود بعد از لابیاپلاستی

در صورتی که با شرایط پریود بعد از لابیاپلاستی رو به رو شدید، باید همواره به چند اصل کلی دقت داشته و مراقبت هایی را مورد توجه قرار دهید. برخی از این نکات را در زیر مشاهده می کنید:

۱-استفاده از نوارهای بسیار نازک با روکش کتان که به زخم و بخیه شما کمترین آسیب را وارد می کند.

۲-استفاده از باد خنک سشوار پس از هر بار شست و شوی واژن برای پیشگیری از رشد باکتری ها

۳-استفاده از پمادهای مخصوص نقاهت لابیاپلاستی

۴-استفاده از لباس های گشاد و عدم پوشیدن لباس های تنگ و چسبان

۵-عدم تحرک شدید در صورت پریود بعد از لابیاپلاستی

با در نظر گرفتن نکات نام برده شده شرایط پریود خیلی خطرساز نخواهد بود و عارضه های مربوط به این عمل را تشدید نخواهد کرد.

برنامه ریزی پریودی و جراحی لابیاپلاستی

در صورتی که می خواهید با مشکلات پریود بعد از لابیاپلاستی رو به رو نشوید، باید به برنامه ریزی زمانی عمل جراحی خود دقت داشته باشید. در این زمینه باید تنظیم زمان بندی انجام عمل خود را با در نظر گرفتن زمان پریود بعدی خود انجام دهید. بهترین زمان برای لابیاپلاستی، پس از اتمام دوره پریود قبلیتان است. به این ترتیب احتمال بروز این مشکلات به حداقل می رسد.

در این زمینه توصیه می کنیم با پزشک متخصص زنان نیز مشورت به عمل آورده و بر این اساس زمان عمل را مشخص کنید. این پزشکان با ارائه راهکارهای دارویی، زمان پریود شما را به تعویق می اندازند. استفاده از داروهای ضد بارداری برای جلوگیری از پریود شدن در این دوره حائز اهمیت است.

 نتیجه گیری

پریود بعد از لابیاپلاستی از سری مشکلات رایج برای خانم ها است که نگرانی هایی را برای آن ها پیش از انجام عمل به وجود می آورد. تاثیر منفی پریود بر دوران نقاهت بعد از عمل، سبب شده که خانم ها به برنامه ریزی زمانی برای انجام این عمل دقت داشته باشند. اما در وضعیتی که با این مشکل پس از انجام عمل خود رو به رو شدید، با رعایت مجموعه نکات نام برده شده می توانید عارضه های مربوطه را به حداقل برسانید. اما بهترین راهکار برای رویارویی با این مشکلات، پیشگیری خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود پیش از عمل با یک متخصص زنان مشورت کنید.

2 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط