Search
Close this search box.
لابیا چیست

انواع جراحی واژن و نحوه انجام آن

انواع جراحی واژن امروزه رواج زیادی دارد و بسیاری از بانوان در جهت رفع مشکلات ناحیه تناسلی خود به آن روی می آورند، این جراحی ممکن است با اهداف مختلف انجام شود، به طور کلی می توان گفت در برخی از افراد تنها با هدف زیبایی انجام می گیرد، در حالی که در گروهی دیگر نقش درمانی نیز دارد.

انواع جراحی واژن

برخی از افراد به دلیل مشکلات ناحیه تناسلی خود، در انتخاب لباس های تنگ محدودیت دارند، از طرفی ممکن است انجام ورزش و فعالیت های پر تحرک نیز برای آن ها مشکل ساز باشد، عدم رضایت از زیبایی ناحیه تناسلی در کاهش اعتماد به نفس بانوان نیز تاثیر زیادی دارد، به طوری که می تواند روابط جنسی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در این مقاله قصد داریم به انواع جراحی واژن بپردازیم تا از این طریق بتوانیم سطح آگاهی بانوان را در این زمینه افزایش دهیم، پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

واژینوپلاستی (Vaginoplasty)

واژینوپلاستی یکی از انواع جراحی واژن است که تحت عنوان عمل تنگ کردن واژن نیز شناخته می شود، با افزایش سن و یا زایمان طبیعی، تغییراتی در بافت واژن ایجاد می گردد، گشاده شدن این ناحیه همراه با چین و چروک واژن، از جمله شکایاتی است که بسیاری از بانوان با آن مواجه هستند.

امروزه علم جراحی پلاستیک پیشرفت زیادی در این زمینه کرده است و با استفاده از روش های جراحی زیبایی می توان به ترمیم عضلات شل شده پرداخت، به طوری که طی واژینوپلاستی بافت اضافی حذف می گردد و عضلات واژن سفت می شود، این جراحی علاوه بر افزایش زیبایی ناحیه تناسلی، در بهبود روابط جنسی آن ها نیز نقش مهمی دارد.

پرینوپلاستی (perineoplasty)

جراحی پلاستیک ناحیه پرینه تحت عنوان پرینوپلاستی شناخته می شود، ناحیه پرینه بین واژن و مقعد قرار دارد که می تواند تحت تاثیر عوامل مختلف دچار آسیب و تغییرات گردد، عواملی مانند نوع ارتباط جنسی، آسیب های فیزیکی و زایمان طبیعی می تواند به این ناحیه آسیب وارد کرده و بافت آن را تضعیف نماید، از طرفی با افزایش سن و یا تغییرات زیاد وزن، شاهد شل شدن پوست ناحیه تناسلی هستیم که می تواند سبب عدم رضایت بانوان گردد.

پرینوپلاستی یا پرینورافی که یکی از انواع جراحی واژن است اغلب به شکل مکمل سایر جراحی های ناحیه تناسلی مانند واژینوپلاستی انجام می گیرد و در تنگ شدن واژن موثر می باشد، لازم به ذکر است این جراحی علاوه بر هدف زیبایی، در اصلاح عملکرد آن نیز موثر است، به طوری که طی پاره شدن پرینه، می تواند افتادگی اندام های داخلی را در پی داشته باشد، از این رو با ترمیم عضلات و پوست این ناحیه، عملکرد آن نیز اصلاح می گردد.

این جراحی کم تهاجمی می باشد و با بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی بسته به شرایط هر فرد قابل اجرا است و معمولا کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد، علاوه بر آن دوره بهبودی کوتاهی نیز دارد.

لابیاپلاستی (Labiaplasty)

از دیگر انواع جراحی واژن، می بایست به لابیاپلاستی اشاره کنیم، این جراحی روی لابیای ماژور و مینور قابل اجرا می باشد و بسته به مشکلات مراجعین انتخاب می گردد، لابیاپلاستی را می توان رایج ترین جراحی زیبایی ناحیه تناسلی بانوان دانست، طی این جراحی مشکلات مختلف ظاهری و همچنین عملکردی این ناحیه برطرف می گردد.

عدم تقارن لابیا، بزرگی و شکل نامناسب آن از مواردی است که سبب می شود بسیاری از بانوان را با مشکلاتی مواجه کند، برای مثال بزرگی لابیا می تواند سبب سایش حین پوشیدن لباس تنگ گردد، از این رو در فعالیت های ورزشی و همچنین فعالیت های روزانه دچار مشکل می شوند، با استفاده از لابیاپلاستی می توان این مشکلات را حل نمود.

افزایش G-spot

نقطه جی یا G-spot را می توان از مهمترین و حساس ترین نقاط ناحیه تناسلی بانوان در برقراری رابطه جنسی ایده آل و ارگاسم کامل دانست، از این رو وجود هر مشکل در این بخش می تواند سبب عدم تحریک پذیری کافی و ارگاسم کامل زنان گردد، برای حل این مشکل از روش تقویت نقطه جی استفاده می شود، به طوری که طی بی حسی موضعی با استفاده از تزریق ژل و یا چربی می توان به افزایش G-spot و برجسته تر شدن و تقویت آن پرداخت.

با توجه به اهمیت این ناحیه در ارگاسم عمیق، بسیاری از افرادی که در روابط جنسی خود رضایتمندی ندارند، می توانند از آن بهره مند شوند.

جدا کردن پوست روی کلیتوریس

کلیتوریس بخشی از قسمت بالایی واژن است که دارای اعصاب حسی زیادی است و در تحریک و رابطه جنسی زنان نقش دارد، پوست روی کلیتوریس که کلاهک کلیتوریس نامیده می شود در برخی از افراد ضخیم است، از این رو تحریک پذیری کمتری دارند، عمل جدا کردن پوست کلیتوریس نیز از جمله انواع جراحی واژن رایج است.

طی جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی، پوست اضافه کلاهک حذف می گردد و تحریک پذیری آن افزایش می یابد، فرونوپلاستی (Frenuloplasty)نام دیگر این جراحی است و به صورت کم تهاجمی اجرا می گردد و دوره نقاهت کوتاهی نیز دارد.

مونس پلاستی (monsplasty)

در ادامه معرفی انواع جراحی واژن به مونس پلاستی می پردازیم، مونس در واقع ناحیه چربی است که در بالای ناحیه تناسلی وجود دارد، چربی زیاد در این منطقه بر اثر افزایش وزن و سن می تواند سبب برجستگی بیش از حد آن گردد، از طرفی چربی شکمی و افتادگی آن نیز می تواند روی ناحیه تناسلی را پوشش دهد، در مونس پلاستی چربی های اضافی این ناحیه حذف می گردد، در برخی از افراد لازم است بخش زیادی از پوست اضافه نیز برداشته شود و در نهایت با افزایش زیبایی ناحیه تناسلی، در بهبود اعتماد به نفس افراد موثر است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع جراحی واژن پرداختیم، همان طور که اشاره شد هر یک از انواع جراحی واژن با اهداف مختلفی انجام می گیرد، اما به طور کلی می توان گفت در بهبود عملکرد و افزایش زیبایی ناحیه تناسلی بانوان بسیار موثر است و از این طریق می توانند سبب بهره مندی بیشتر از روابط جنسی گردد.

در پایان باید یادآور شویم برای دریافت بهترین خدمات در زمینه انواع جراحی واژن می بایست به متخصصین با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط