Search
Close this search box.
بوتاکس زیر بغل و مزایا آن

بوتاکس زیر بغل و مزایا آن

به طور طبیعی و بیولوژیکی در هوای گرم همه افراد عرق می‌کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است بیش از حد تعریق داشته باشند. در این افراد ممکن است علاوه بر اینکه حجم زیادی عرق تولید می‌کنند، عرق آن‌ها بوی ناخوشایندی هم دارد. این موضوع می‌تواند باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس در آن‌ها شود. اما خوشبختانه، بوتاکس زیر بغل به افرادی که با این مشکل روبه‌رو هستند، کمک کرده و از تولید عرق بدبو جلوگیری می‌کند.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس که از سمی به نام بوتولینوم توکسین تولید می‌شود، وظیفه فلج کردن عضلات را به عهده دارد. ممکن است با شنیدن این نام، نگران شوید. اما باید بدانید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. بوتولینوم توکسین خالص و استریل شده است و از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. بعد از تزریق آن زیر پوست، تنها باعث فلج موقت عضلات مورد نظر خواهد شد.

بعد از تزریق بوتولینوم، جذب این ماده به عضلات صورت می‌گیرد و در انتهای اعصاب صادر کننده فرمان انقباض به عضلات، این ماده جمع می‌شود. در این نقطه، بوتولینوم از آزاد شدن استیل کولین (واسطه شیمیایی مسئول انقباض عضلانی) جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، دستور انقباض به عضله منتقل نمی‌شود.

در بدن همه ما، یک نوع ماده شیمیایی وجود دارد که غدد تعریق را تحریک می‌کند. بوتاکس زیر بغل موجب مسدود کردن یا کاهش تولید این ماده شیمیایی که باعث تعریق در این ناحیه می‌شود خواهد شد. به صورت دقیق‌تر، تزریق مستقیم بوتاکس به مناطقی که دارای تعریق شدید هستند باعث فلج اعصاب بیش فعال آن قسمت می‌شود. زمانی که اعصاب قادر به ارسال پیام تعریق نباشند، در آن ناحیه تعریقی رخ نمی‌دهد.

تزریق بوتاکس نه تنها برای زیر بغل، بلکه برای کف دست، پاها و پیشانی نیز کاربرد دارد و یک جراحی است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود. حتما قبل از تزریق بوتاکس، باید با پزشک خود مشورت کنید.

۰۰:۲۰
truncate dir-rtl

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می‌شود؟

قبل از شروع تزریق بوتاکس به زیر بغل توسط پزشک متخصص، ابتدا به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرید و جلسه توجیهی برای شما برگزار می‌شود. در این جلسه، شما می‌توانید هر سوالی درباره این روش را از پزشک متخصص خود بپرسید و همچنین تمامی اطلاعات لازم به شما ارائه می‌شود.

برای تزریق بوتاکس به زیر بغل، از یک سوزن بسیار نازک استفاده کرده تا مقدار کمی از بوتاکس زیر پوست در منطقه زیر بغل تزریق شود (تزریق در منطقه مورد نظر با فواصل ۱ تا ۲ سانتی‌متری انجام می‌شود). تزریق بوتاکس بر اساس ارزیابی منطقه درمانی توسط متخصص پوست صورت می‌گیرد. برای کاهش هرگونه دردی که بوجود می‌آید، پزشک ممکن است از روش‌های بی‌حسی مانند انسداد عصبی یا استفاده از یخ استفاده کند.

زمان تزریق بوتاکس زیر بغل بسیار کوتاه است و باعث ایجاد درد نمی‌شود. در صورت نیاز، ممکن است پیش از تزریق از کرم بی‌حس‌کننده استفاده شود؛ اگرچه سوزن‌های استفاده شده بسیار نازک هستند و معمولا نیازی به استفاده از بی‌حسی کننده ندارند. تجربه نشان داده است که حس تزریق بوتاکس شباهت زیادی به حس ناشی از طب سوزنی داشته و دردی به همراه ندارد.

همچنین اگر مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس را به درستی رعایت کنید، احتمال بروز عوارض بالا بسیار کم است. به همین دلیل، تا حد امکان این مراقبت‌ها را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه در کم‌ترین زمان ممکن دست یابید.

مقدار تزریق بوتاکس زیر بغل

میزان تزریق بوتاکس به زیر بغل به میزان تعریق فرد بستگی دارد و برای هر فرد متفاوت است. به همین دلیل تزریق این ماده در ناحیه زیر بغل برای همه افراد به یک اندازه انجام نمی‌شود و پزشک با توجه به بدن فرد و شرایط تعریق بدن مراجعه کننده مقدار آن را تشخیص می‌دهد. 

بیشتر بخوانید : سفید کردن واژن با لیزر

مزایای بوتاکس زیر بغل

  • تعریق بیش از حد زیر بغل را تا مدت ۶ ماه و بیشتر، حدود ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و یا کاملا از بین می‌برد.
  • دیگر از خیسی زیر بغل رنج نخواهید برد و همین موضوع باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و تاثیر مثبت در شما خواهد شد.
  • معمولا پس از انجام آن، دیگر نیازی به استفاده از دئودورانت نیست.
  • این تزریق نیاز به بیهوشی ندارد و فقط از بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می‌شود.
  • هیچ عوارضی ندارد و حتی بدون حس درد انجام می‌شود.
  • هزینه انجام بوتاکس برای کاهش تعریق نسبت به هزینه بسیاری از روش‌های درمانی دیگر جراحی پایین‌تر بوده و روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • برای همه مردان و زنان مناسب و قابل استفاده است.
  • تزریق آن کم‌تر از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • تاثیر زیادی دارد. 
  • ماندگاری نسبتا طولانی دارد.

کاهش تعریق با بوتاکس زیر بغل

آمارها حاکی از آن است که تقریبا ۵ درصد جمعیت جهان با بیماری هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد) مبتلا هستند. این نام بیماری می‌تواند کمی پیچیده و ترسناک به نظر برسد اما نگران نباشید، زیرا این بیماری نه درد آور است و نه به سلامتی شما آسیب وارد می‌کند. با استفاده از تزریق بوتاکس، به طور متوسط تا ۸۰ درصد تعریق غیر طبیعی زیر بغل کاهش کاهش پیدا می‌کند. تعریق طبیعی زیر بغل هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد و پزشک فقط برای کنترل تعریق بیش از حد، از بوتاکس استفاده می‌کند.

پس از تزریق بوتاکس در زیر بغل، تأثیر درمان آن معمولا در دو هفته بعد قابل مشاهده است و حدودا بین شش تا هفت ماه ادامه می‌یابد. به این موضوع توجه داشته باشید که بوتاکس یک روش دائمی نیست. اما با این حال در برخی از افراد ممکن است تاثیر طولانی‌تری داشته باشد. اگر از نتیجه درمان راضی بودید، می‌توانید دوباره از تزریق بوتاکس استفاده کنید. برای هر فرد، امکان تکرار تزریق و درمان هر ۱۲ ماه یک بار وجود دارد اما برای اطمینان بیشتر، باز هم با پزشک خود مشورت کنید.

حرف آخر

تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش بسیار ساده و همچنین کارآمد است. اگر شما نیز از تعریق بیش از حد زیر بغل رنج می‌برید و این موضوع باعث آزردن و یا کاهش اعتماد‌به‌نفس شما شده است، می‌توانید از این روش برای کاهش تعریق بدن خود استفاده کنید.

حتما به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین عامل برای دستیابی به بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس زیر بغل، مراجعه به مرکزی معتبر و مشاوره از پزشک تخصصی است. حتی اگر برای این روش هزینه بسیار زیادی بپردازید، اما پزشک معالج شما تجربه و تخصص کافی را در این زمینه نداشته باشد، نباید انتظار داشته باشید که با انجام این جراحی شاهد تأثیر مفید و قابل توجهی باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط