Search
Close this search box.
روشن کردن واژن با لیزر

رفع تیرگی واژن با لیزر

رفع تیرگی واژن با لیزر از جمله روش های رایج در بین بانوان می باشد، با توجه به حساس بودن ناحیه تناسلی بانوان، حفظ زیبایی و همچنین سلامت این ناحیه اهمیت ویژه ای دارد، از طرفی بسیاری از زنان تحت تاثیر عوامل مختلف دچار تیرگی ناحیه تناسلی می شوند.

راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل استفاده می شود که از موثرترین آن ها می توان به رفع تیرگی واژن با لیزر اشاره کرد، در ادامه به توضیحات بیشتر این روش می پردازیم.

علت تیرگی واژن

تیرگی واژن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، از جمله این موارد می توان به تغییرات هورمونی اشاره کرد، در دوره های مختلف مانند دوران بارداری و یائسگی، به دلیل تغییرات هورمونی که رخ می دهد و در نتیجه آن افزایش تولید ملانین، منجر به تیرگی واژن می گردد.

از دیگر پارامترهای دخیل در تیرگی ناحیه تناسلی، ژنتیک است، به طوری که بر این اساس در برخی از افراد تیرگی واژن بیشتر رخ می دهد.

پوشیدن لباس های تنگ به صورت طولانی مدت نیز با اصطکاکی که ایجاد می کند می تواند باعث تیره شدن ناحیه تناسلی گردد، علاوه بر آن با افزایش سن، ابتلا به عفونت ها و تغییرات وزنی شدید نیز این تغییرات رنگ رخ می دهد، برخی از بیماری ها از جمله ملاسما و هایپرپیگمانتاسیون نیز در این زمینه دخیل است.

روش های درمان مختلفی برای روشن کردن ناحیه تناسلی وجود دارد از جمله کربوکسی تراپی، میکرونیدلینگ، محصولات بهداشتی شیمیای و گیاهی مانند صابون ها و کرم ها و رفع تیرگی واژن با لیزر.

آمادگی های قبل از رفع تیرگی واژن با لیزر

جهت بازدهی بهتر رفع تیرگی واژن با لیزر، پزشک به شما توصیه هایی می کند، رعایت نکات مراقبتی و آمادگی قبل از این روش روشن کردن واژن، بسیار مهم است.

از مراقبت های قبل از لیزر، می توان به عدم استفاده از محصولات آرایشی مانند لوسیون ها و کرم ها از یک هفته قبل اشاره کرد، شب قبل از لیزر نمی بایست رابطه جنسی داشته باشید، اگر مبتلا به عفونت در ناحیه تناسلی هستید می بایست آن را درمان نمایید و سپس برای لیزر اقدام کنید.

مصرف لوسیون ضد درد در کاهش درد و یا سوزش احتمالی این روش موثر خواهد بود، علاوه بر این موارد در رابطه با زمان سفید کردن ناحیه تناسلی توصیه می گردد یک هفته بعد از این که عادت ماهیانه تمام شد می تواند بهترین زمان باشد

باید توجه داشته باشید که روز مراجعه حتما شلوار و لباس های گشاد بپوشید تا بعد از لیزر دچار سایش و تشدید درد و ناراحتی نگردید، شیو، اپیلاسیون و برنزه کردن قبل از لیزر توصیه نمی شود.

تماس با دکتر مهرنوش امیری

روش رفع تیرگی واژن با  لیزر

در ابتدای روش رفع تیرگی واژن با لیزر، می بایست نکات مراقبتی قبل از لیزر را که در بالا به آن اشاره کردیم، رعایت کنید، پزشک برای راحتی بیشتر مخاطب و کاهش درد و سوزش احتمالی، از کرم های بی حسی موضعی استفاده خواهد کرد.

تابش لیزر به پوست واژن، با کاهش مکلانین ها که عامل رنگ پوست است اجرا می گردد، از مزایای این روش می توان به ماندگاری بالای آن و همچنین قیمت مناسب روش رفع تیرگی واژن با لیزر اشاره کرد.

این روش کم تهاجمی درد و سوزش خفیف دارد ولی برای بهبود روند بهبودی می توانید از کرم ها و پمادها و  لوسیون های موضعی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

اما چند جلسه باید از لیزر استفاده کرد، پاسخ این سوال وابسته به شرایط هر فرد است، به طوری که شرایط پوستی ناحیه تناسلی متقاضی می بایست توسط متخصصین بررسی گردد، اگر تیرگی واژن زیاد باشد، جلسات بیشتری در حل این مشکل نیاز می باشد، از طرفی میزان پاسخ دهی پوست هر فرد به لیزر، نیز می تواند متغییر است.

از لیزرهای شناخته شده و مشهور می توان به لیزر مونالیزا تاچ و ژولیت اشاره کرد، با استفاده از این روش نه تنها تیرگی ناحیه تناسلی درمان می گردد، بلکه در جوانسازی واژن نیز دخیل است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش رفع تیرگی واژن با لیزر پرداختیم، همان طور که اشاره شد قبل از  استفاده از این روش می بایست به نکات مراقبتی قبل از آن توجه داشت و با انجام آن نتایج بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

کم تهاجمی بودن، ماندگاری بالا و افزایش اعتماد به نفس بانوان از مزیت های این روش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط