Search
Close this search box.
شکل طبیعی لابیا

شکل طبیعی لابیا

هر فردی دارای ویژگی‌های بدنی متفاوت است. در اندام تناسلی خارجی زنان که به نام لابیا و فرج شناخته می‌شود نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. لابیا شامل دو دسته چین‌های پوستی یا لب است. چین‌های بیرونی بزرگ لابیا ماژور نامیده می‌شوند. چین‌های داخلی کوچک‌تر، لابیا مینور هستند. در بیشتر زنان، لابیاها متقارن نیستند. اینکه یک طرف بزرگتر، ضخیم تر یا بلندتر از طرف دیگر باشد اصلا غیرعادی نیست. طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌ها نیز وجود دارد. اصطلاح “هیپرتروفی لابیا ماژور” به لب‌هایی اشاره دارد که بزرگ شده‌اند. به همین ترتیب، اصطلاح “هیپرتروفی لابیا مینور” لابیا مینورهایی را توصیف می‌کند که بزرگتر یا بیرون زده تر از لب‌های بزرگ هستند. اکثر زنان به دلیل اندازه یا شکل لابیای متفاوت خود نسبت به سایر افراد، هرگز دچار مشکل نخواهند شد.

اندازه طبیعی لابیا

اندازه و شکل طبیعی لابیا در هر یک از زنان  متفاوت است. یک لب می‌تواند شکل یا اندازه‌ای متفاوت از لب دیگر داشته باشد. در برخی افراد، وضعیتی به نام هیپرتروفی لابیا مینور ممکن است رخ دهد که در آن لابیا مینور بزرگ شده و فراتر از بخش‌های لابیا بزرگ بیرون می‌زند. نیازی به نگرانی در مورد شکل و اندازه لابیای نیست زیرا تفاوت موجود در اندازه آن طبیعی است.

اما اگر تمایل به تغییر اندازه لابیاها دارید می توانید اقدام به لابیاپلاستی کنید.

مدل لابیا

لابیا مینور چین‌های کوچکی از پوست نازک و ظریف هستند که در هر طرف داخل واژن قرار دارند. طول آن‌ها حدود ۰.۴ تا ۶.۴ سانتی متر و به طور متوسط ​​حدود ۲ سانتی متر عرض دارند. توجه به این نکته مهم است که محدوده واقعی لابیا بسیار گسترده تر است و ممکن است انواع معمولی از ۱.۲ تا ۱۰ سانتی متر طول و ۰.۷ تا ۵ سانتی متر عرض نیز وجود داشته باشد. ممکن است هر دو لابیای یک بانو اندازه و طول متفاوتی داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که تغییرات قابل توجه در هر یک از اندازه لابیا در بین زنان مختلف کاملاً طبیعی است و به هیچ وجه نباید هیپرتروفی یا غیرطبیعی تفسیر شود.

شکل لابیا

شکل طبیعی لابیا

به طور کلی شکل لابیا در ناحیه تناسلی دارای ساختار یکسانی است. لب‌های کوچک در زیر لب‌های بزرگ ناحیه تناسلی قرار داشته و از مونس پوبیس به سمت پایین امتداد دارند. فضای بین دو لب کوچک به عنوان دهلیز شناخته شده که عمدتاً توسط دهانه واژن یا داخل واژن اشغال می‌شود. در افرادی که هنوز آمیزش جنسی نداشته اند، داخل رحم معمولاً توسط غشایی از بافت همبند به نام پرده بکارت پوشانده می‌شود. در محل اتصال قدامی دو لابیای کوچک، کلیتوریس وجود داشته که بالای روزنه مجرای ادرار و در مرز پایینی استخوان ناحیه تناسلی قرار دارد. در خلف، لابیاهای کوچک در ناحیه‌ای به نام فرنولوم یا فورشته به هم می‌رسند، که چین پوستی در پایین دهانه واژن است که برای کشش در طول مقاربت واژینال و زایمان طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط