عفونت بعد از لابیاپلاستی

هر عمل جراحی خطراتی را به همراه دارد و لابیاپلاستی نیز تفاوتی ندارد. خطرات یا عوارض جانبی جزئی بیهوشی عمومی وجود دارد، مانند حالت تهوع و خواب آلودگی، که تا ۲۴ ساعت پس از جراحی دور از انتظار نیست. اگر مراقبت های اولیه به درستی انجام نشود احتمال عفونت بعد از لابیاپلاستی نیز وجود دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

عوارض و عفونت بعد از لابیاپلاستی

عفونت یکی عوارض بعد از لابیاپلاستی می تواند باشد. در ادامه عوارض احتمالی لابیاپلاستی را توضیح داده ایم.

عفونت

مانند هر جراحی که برش ایجاد می کند، عفونت ممکن است رخ دهد، اگرچه بعد از لابیاپلاستی بسیار نادر است. ما آنتی‌بیوتیک‌ های پیشگیرانه را برای چند روز پس از جراحی تجویز می‌ شود، اگرچه اگر خانمی ترجیح دهد آنتی‌بیوتیک ‌های خوراکی مصرف نکند، این موارد اختیاری هستند.

برخی از زنان به شدت به آنتی بیوتیک ها حساس هستند و مستعد ابتلا به عفونت های قارچی با تغییر در باکتری های محلی واژن پس از آنتی بیوتیک هستند. مصرف پروبیوتیک ها می تواند به پیشگیری از عفونت های قارچی کمک کند. اگر عفونت قارچی ایجاد شود، یک دوز خوراکی از یک ضد قارچ (فلوکونازول) را برای درمان این بیماری تجویز می کنیم.

عدم تقارن

هیچ دو قسمت از بدن هرگز ۱۰۰٪ متقارن نخواهد بود. و پس از لابیاپلاستی، در حالی که تقارن هدف است، مناطق باقیمانده ای وجود خواهد داشت که از یک طرف به سمت دیگر تفاوت بسیار کمی دارند. این طبیعی است، حتی پس از انجام این شکل ظریف از جراحی پلاستیک.

بیشتر بخوانید » جوان سازی واژن با لیزر

تورم و کبودی

این اتفاقات عوارض نیستند، بلکه “اتفاقات موقتی مورد انتظار” پس از هر عمل جراحی هستند. تورم که به عنوان “ادم” شناخته می شود، حدود ۳ روز پس از جراحی به اوج خود می رسد و حداقل ۳ هفته طول می کشد تا کاهش یابد. کبودی می تواند جزئی، متوسط یا شدید باشد که بستگی به بدن شما، توانایی آن در توقف خونریزی طبیعی و تمایل طبیعی شما به کبودی دارد.

بی‌حسی موقت

بی‌حسی ناحیه ‌ای که عمل شده است و گاهی اوقات اطراف آن پس از جراحی انتظار می ‌رود. روز و گاهی هفته ‌ها طول می‌کشد تا شروع به بهبودی کنند.

دستورالعمل های بعد از لابیاپلاستی

چند نکته برای تسریع روند بهبودی پس از جراحی لابیاپلاستی چیست؟ لابیاپلاستی روشی برای کاهش اندازه و فرم لابیا است. پس از جراحی، پیروی از دستورالعمل ‌های مراقبت پس از لابیاپلاستی برای تسریع روند بهبود حیاتی است.

دستورالعمل های بعد از لابیاپلاستی

برش ها را خشک نگه دارید

خشک نگه داشتن برش ها یک عنصر حیاتی برای بهبودی پس از لابیاپلاستی است. این امر به کاهش احتمال عفونت و کاهش هرگونه التهاب کمک می کند. بیمار ممکن است از یک پارچه یا دستمال مرطوب برای خشک کردن محل جراحی در طول دوره بهبودی استفاده کند. آنها همچنین باید پانسمان های خشک را روی برش ها در طول هفته بهبودی قرار دهند.

برش ها را برای علائم عفونت بررسی کنید

ضروری است که بیمار در ارزیابی علائم عفونت خود فعال باشد تا بهداشت مطلوب را پس از لابیاپلاستی حفظ کند. علائم عفونت شامل التهاب، قرمزی و درد قابل توجه در ناحیه است. در صورتی که بیمار این علائم را تجربه کند، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرد.

از مالش یا شستشوی زیاد خودداری کنید

ممکن است بیمار پس از جراحی احساس کند ناحیه برداشتن خون خشک شده یا سایر عناصر را مالش دهد. با این حال، آنها باید از این کار خودداری کنند زیرا می تواند باعث آسیب بیشتر به پوست شود.

در هفته بعد از لابیاپلاستی، بیمار باید پوست ناحیه را به آرامی بشویید و برای جلوگیری از مالش، از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کند.

شماره-تماس-دکتر-مهرنوش-امیری

استراحت کافی داشته باشید

پس از جراحی لابیاپلاستی، بیماران برای چند ساعت در مرکز جراحی می مانند تا قبل از ترخیص بهبود یابند. پس از رفتن، باید برای یک یا دو روز اولیه استراحت کافی داشته باشند.

بیماران باید یک بالش زیر باسن خود قرار دهند تا به کاهش التهاب کمک کند و در هفته اول به پشت بخوابند. بیمار باید ترتیبی دهد که یکی از دوستان یا اعضای خانواده در ۲۴ ساعت اولیه به آنها کمک کند.

بیشتر بخوانید : هزینه لابیاپلاستی

تمام داروها را طبق دستور مصرف کنید

مصرف تمام داروهای تجویز شده طبق دستور جراح ضروری است. ما برای بیماران یک دوره سه روزه آنتی بیوتیک تجویز می کنیم و داروهای درد و تهوع باید بر اساس نیاز مصرف شود.

عفونت قارچی می تواند یک عارضه جانبی بالقوه آنتی بیوتیک های تجویز شده باشد. بنابراین جراح دیفلوکان را تجویز می کند. اگر بیمار در طول دوره بهبودی دچار عفونت قارچی شد، باید آن را مصرف کند.

فعالیت های عادی را در زمان مناسب از سر بگیرید

بیماران ممکن است پس از چند روز پس از عمل به کار خود ادامه دهند تا زمانی که کار آنها شامل کار فیزیکی نباشد. آنها نباید به مدت سه روز تا دو هفته رانندگی کنند، مگر اینکه مصرف داروهای ضد درد را متوقف کنند. علاوه بر این، آنها نمی توانند شش تا هشت هفته از تامپون استفاده کنند.

بیمار نباید حدود شش تا هشت هفته پس از جراحی فعالیت های شدیدی مانند شنا، رقصیدن و دویدن انجام دهد. علاوه بر این، بیمار نباید در شش تا هشت هفته ابتدایی رابطه جنسی داشته باشد.