Search
Close this search box.
درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی

نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی + درمان

نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی و داشتن آگاهی از آن ها می تواند در جلوگیری از عوارض جدی بعد از این جراحی زیبایی زنان بسیار موثر باشد، باید توجه داشت هر جراحی می تواند عوارض احتمالی را به دنبال داشته باشد، به طوری که برخی از این عوارض کوتاه مدت بوده و با گذشت چند روز بر طرف خواهد شد، در حالی که پاره ای دیگر از عوارض جدی تر هستند و می توانند خطراتی را برای بیماران ایجاد نمایند، از این رو نیاز به پیگیری و درمان دارند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی که یکی از علایم جراحی لابیاپلاستی می باشد بپردازیم، از این رو در ادامه به تعریف این جراحی زیبایی زنان می پردازیم و با علایم و علت آن آشنا خواهیم شد و در ادامه نیز به روش های درمان و جلوگیری از آن نیز خواهیم پرداخت، پس توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

لابیاپلاستی چه مشکلاتی را رفع می کند؟

یکی از جراحی های زیبایی رایج ناحیه تناسلی بانوان، جراحی بخشی از آن به نام لابیا است که ممکن است با اهداف مختلفی مانند زیبایی، بهبود عملکرد جنسی، رفع پاره ای از مشکلات حین ورزش و یا فعالیت های مختلف و غیره اشاره کرد، این جراحی زیبایی با نام لابیاپلاستی شناخته می شود.

لابیا بزرگ در برخی از افراد، سبب بروز محدودیت و احساس ناراحتی در حین ورزش و یا در مواقع پوشیدن لباس های تنگ می گردد، از طرفی در برخی از افراد لابیاها تقارن ندارند و سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها می گردد، از این رو این روش جراحی زیبایی زنان می تواند نقش موثری در حل این مشکلات داشته باشد و علاوه بر آن در افزایش اعتماد به نفس آن ها نیز مفید است.

استفاده از این روش در برخی از افراد ممکن است عوارضی را در کوتاه مدت و یا بلند مدت به همراه داشته باشد، از عوارض لابیاپلاستی می توان به برداشتن بافت بیش از اندازه و یا کمتر از حد لازم اشاره کرد، ایجاد ناراحتی، درد، سوزش و عفونت در محل جراحی از دیگر عوارض آن است، کبودی و خونریزی در روزهای ابتدایی بعد از جراحی ممکن است که معمولا بعد از چند روز برطرف خواهد شد، از طرفی ممکن است اثر جراحی نیز باقی بماند.

لابیاپلاستی چیست

علایم عفونت لابیاپلاستی

یکی از نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی درد در محل جراحی است، اگر چه درد بعد از جراحی وجود دارد ولی باید توجه داشت که باید با گذر زمان بهبود یابد، اما اگر این درد با مصرف داروهای مسکن بهبود نیافت و یا با گذشت مدتی شدت گرفت، می تواند از نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی باشد.

از دیگر نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی تورم و التهاب است، تورم و التهاب بعد از گذشت چند روز باید بهبود یابد و اگر تشدید گردد نیاز به پیگیری دارد و هشدار وجود عفونت است، علاوه بر آن وجود خارش و ناراحتی ناحیه جراحی و بر طرف نشدن آن نیز می تواند از نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی باشد.

ترشحات بدبو نیز می تواند از علایم عفونت باشد، ترشحات شفاف و بدون بو از واژن طبیعی است، در حالی که اگر این ترشحات بدبو و غیر شفاف باشد و با گذشت چندین روز بر طرف نگردد، می تواند از نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی باشد.

علاوه بر موارد فوق یکی از علایم رایج عفونت، تب است که می بایست جدی گرفته شود و با پزشک مشورت شود.

آیا-لابیاپلاستی-انجام-دهم؟

علت عفونت بعد از لابیاپلاستی

یکی از دلایل بروز نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی عدم دقت در انتخاب پزشک ماهر و با تجربه است، استفاده از تکنیک جراحی مناسب و ارائه مشاوره دقیق در رابطه با اقدامات مراقبتی بعد از جراحی از ویژگی های یک جراح ماهر است.

وجود عفونت واژن قبل از جراحی نیز می تواند در بروز نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی دخیل باشد، عدم توجه به نکات مراقبتی بعد از این جراحی زیبایی زنان، و استفاده نکردن از داروهای تجویز شده نیز می تواند در ایجاد عفونت نقش داشته باشد.

ابتلا به بیماری هایی زمینه ای مانند دیابت، سرطان و سیستم ایمنی ضعیف نیز از دیگر علل بروز نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی می باشد، استعمال دخانیات نیز می تواند در این رابطه موثر باشد.

درمان عفونت لابیاپلاستی

برای درمان نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی لازم است حتما به پزشک جراح خود مراجعه نمایید تا با بررسی میزان پیشرفت عفونت، داروها و آنتی بیوتیک های مناسب تجویز گردد، در برخی از افراد ممکن است عفونت در اثر باز شدن بخیه ها باشد که نیاز به بخیه مجدد است.

باید توجه داشته باشید وجود هر یک از علایم غیر طبیعی را جدی بگیرید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید تا سبب پیشرفت نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی نگردد.

جلوگیری از عفونت لابیاپلاستی

انتخاب پزشک ماهر و با تجربه نقش موثری در پیشگیری از بروز نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی دارد، رعایت مراقبت های بهداشتی نقش موثری در پیشگیری از این عارضه خواهد داشت، پس توصیه می گردد به صورت روزانه پانسمان تعویض گردد و محل جراحی شستشو و به آرامی خشک گردد، علاوه بر آن توصیه می شود از لباس نخی استفاده شود، بعد از جراحی از آنتی بیوتیک می بایست استفاده گردد.

از قرار گرفتن در وان می بایست اجتناب گردد و تا زمانی که پزشک توصیه کرده است از رابطه جنسی خودداری شود، داشتن پیاده روی کوتاه می تواند در پیشگیری از بروز نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی و بهبود روند درمان موثر باشد.

برای جلوگیری از علائم عفونت بعد از لابیاپلاستی می بایست از مصرف دخانیات تا چند ماه اولیه خودداری نمود.

جمع بندی

در این مقاله با نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی که شامل تب، تورم، درد، التهاب، سوزش و خارش است آشنا شدیم، همان طور که اشاره شد در صورت ادامه یافتن نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی می بایست آن را جدی گرفت و برای درمان آن به پزشک مراجعه  نمود، انتخاب پزشک ماهر و با تجربه و رعایت نکات مراقبتی بعد از این جراحی از مهمترین نکات در پیشگیری از بروز نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط